Kunnonsali

TASAPAINOA JA KEHONHALLINTAA

BODYBALANCE

Rauhallinen kehonhallinta- ja huoltotunti. Tunti koostuu tasapaino-, liikkuvuus-, voima-, venytys- ja rentoutusharjoituksista. Tällä harjoitusmuodolla saat lisää voimaa, notkeutta ja ryhtiä. Sopii kaikenkuntoisille ja lähes kaikille.


KUNNONHUOLTO

Kunnonhuolto on kehonhuoltoa parhaimmillaan! Tavoitteena on keskittyä kehon ja mielen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin sekä antaa jokaiselle liikkujalle työkaluja myös itsenäiseen kehonhuoltoon. Jokainen tunti on erilainen, joilla hyödynämme mm. Pilates-menetelmää, Foam Rollereita, venyttelytekniikoita ja rentoutusharjoituksia. Tunneilla pääset harjoituttamaan kehonhallintaa, liikkuvuutta, voimaa ja notkeutta osana monipuolista harjoittelua. Sopii kaikille!

SENIORICIRCUIT

Turvallisia ja tehokkaita harjoitteita joissa keskitytään asentoa ylläpitävien lihasten ja tasapainoaistien treenaamiseen. Harjoitusvälinena käytetään Kinesis laitteita, tasapainolautoja, nyrkkeilysäkkejä ja kestävyyskuntoa parantavia laitteita (kävelymattoja, soutulaitteita, kuntopyöriä jne.) Tällä tunnilla on huippu meininki ja tähän saa osallistua vaikkei ihan seniori- ikäinen olisikaan ;-)

CORE

Core tunti on keskivartalon vahvuuteen, liikkuvuuteen ja hallintaan tähtäävä monipuolinen tunti, jonka tarkoituksena on kehittää kehoa kokonaisuutena.

YIN-JOOGA

edustaa staattista joogatyyliä, jossa lihaksien sijaan venytetään sidekudoksia ja ligamentteja. Pitkäkestoiset asennot, joissa viivytään useita minuutteja edistävät sidekudosalueitten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Sidekudosta on kehossamme joka puolella, erityisen paljon sitä on lantion ja alaselän alueella. Yin-joogalla on myös hermostoa rauhoittava vaikutus. Tunnit sopivat erinomaisesti ihan kaikille, niin nuorille kuin vanhemmille, kankeille kuin joustaville, pienille kuin suuremmille ja niin vasta-alkajille kuin pitkään jooganneillekin.

HATHA-JOOGA

Tällä tunnilla haemme kehoon voimaa ja energiaa sekä kehon ja mielen tasapainoa ja avausta hathajoogan asanoiden, hengitysharjoitusten ja meditation avulla.

FASCIA-METHOD KEHONHUOLTO

Tunti koostuu liikkuvuusharjoittelusta, dynaamisista täsmävenytyksistä kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelusta sekä turvallisesta faskiakäsittelystä pallolla.

ENERGIAA, VAUHTIA JA VOIMAA

BODYATTACK

Tehokas, koko kehon kiinteytykseen tähtäävä intervallitunti.

BODYCOMBAT

Taistelulajeihin pohjautuva tunti, jonka liikkeissä näkyy mm. karate, kung-fu ja thaiboxing. Tunti haastaa monipuolisesti koko kehon! Soveltuu erinomaisesti niska-hartiaseudun ongelmista kärsiville.

BODYPUMP

Monipuolinen kestovoimatunti, jossa käytetään apuvälineinä tankoa, levypainoja ja step-lautaa. Jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan valitsemalla itselleen sopivat painot 2-42 kilon väliltä. Sopii sekä liikuntaharrastusta aloitteleville että kokeneille kuntoilijoille.

CXWORX

Tämä tunti haastaa puolessa tunnissa koko kehon. Tuttuja elementtejä kiertoharjoittelusta sekä pilateksesta. Ei taatusti jätä ketään kylmäksi. Soveltuu erinomaisesti niin miehille kuin naisillekin.

KINESIS-CIRCUIT

Tunnilla kehität toiminnallista-voimaa ja kestävyyttä. Tunti toteutetaan kiertoharjoitteluna ja sopii kaikille.

KAHVAKUULA

Erityisesti keskivartalon syviä lihaksia ja koordinaatiota kehittävä treeni. Rauhallisella ja tasapainottavalla menetelmällä saat lisää voimaa, kestävyyttä, ryhtiä, liikkuvuutta ja kiinteyttä.

KUNNONCROSS

Tunnilla harjoitellaan monipuolisesti kehon omalla painolla ja erilaisia välineitä apuna käyttäen. Kokonaisvaltaiset liikkeet parantavat keskivartalon hallintaa,lihasvoimaa sekä tasapainoa. Sisältää elementtejä crossfitistä, kahvakuulailusta.

KUNNONVOIMA

Tunti keskittyy painonnoston ja voimanoston tyyppiliikkeisiin eli työntöön, tempaukseen, kyykkyyn, maastavetoon ja penkkipunnerrukseen sekä niiden apuliikkeisiin. Tunti sisältää tekniikoiden läpikäyntiä sekä päivän harjoituksen. Tuntia pitävät SPNL:n ohjaajat. Tunti sopii kaikentasoisille nostajille.

RPV (reisi-peppu-vatsa)

Tunti sisältää tehokkaita lihaskuntoliikkeitä vatsalle, pakaroille ja reisille. Ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja, sopii siis kaikille.

KESTÄVYYTTÄ


SISÄPYÖRÄILY-SPINNING 

on sisäpyöräilyä mukaansa tempaavan musiikin
tahtiin. Noh, ainakin musiikin tahtiin;-) Ammattitaitoiset ohjaajamme tarjoavat pyöräilykokemuksen. Samalla kestävyyskunto ja alaraajojen voima kehittyy ja rasva palaa. Spinning soveltuu lähes kaikille! Tunti vastaa 15-20 kilometrin pyöräilyä vaihtelevassa maastossa. Nam!

TASO I Toimii mainiosti ensikosketuksena sisäpyöräilyyn. Tämä herkku toimii myös palauttavana treeninä, joka viimeistelee tehokkaan ja järkevän harjoittelun. Tunneilla vuorottelevat lyhyet rasitus- ja palautusjaksot.

TASO II Parantaat tehokkaasti aerobista kuntoa. Suurin osa hyödyllisestä harjoittelusta tulisi koostaa näistä tunneista. Pärjäät tunnilla mainiosti vähäisemmälläkin pyöräilykokemuksella. Tunti koostuu tehokkaista rasitusjaksoista, joita seuraavat palautusjaksot.

TASO III  Nämä ovat erittäin kehittäviä tunteja jolloin seuraaville päiville kannattaa suunnitella palauttavaa harjoittelua. Tunti ei kuitenkaan ole mahdoton suorittaa, joten rohkeasti mukaan vaan. Tunnilla vuorottelevat pitemmät rasitusjaksot ja lyhyehköt palautukset.


TUNTIVARAUKSIEN TEKEMINEN KANTA-ASIAKKAILLA!
Ennen kun teet ensimmäisen varauksesi tutustu alla oleviin vinkkeihin, jotka helpottavat varauksen tekoa.

Ennakkovarausjärjästelmän käyttö ja varaaminen sen kautta on mainio kanta-asiakasetu. Pyydä omat tunnuksesi vastaanotosta. Ennakkovarauksen teko ei ole kuitenkaan välttämätöntä. Voit siis saapua tunnille ilman varausta, saapumalla ajoissa paikalle. Varauksen tekeminen on kuitenkin helppoa ja kätevää. Tehtyäsi varauksen järjestelmään, varmistat paikan tunnilta sekä saat tuntia koskevista muutoksista tiedon tekstiviestinä puhelimeesi.

Voit tehdä kanta-asiakkaana puhelinvarauksen ystäväsi puolesta, kun tuot hänet mukanasi tutustumaan Kunnonsalille ja haluat varmistaa hänelle paikan samaan jumppaan. Voit tuoda tutustujia mukanasi vaikka joka kerta salilla käydessäsi. Yksi ja sama ihminen kerran ja vastaanoton aukioloaikoina. Tuo yksi ihminen kerrallaan vaikka koko maailma tutustumaan Kunnonsalille ;-)

Kirjautuessasi ensimmäisen kerran järjestelmään, tarkista ensin omat tietosi. Mikäli tiedoissasi on korjattavaa, lähetä oikeat tiedot sähköpostitse osoitteeseen kuopio(at)kunnonsali.fi. 

VAIHDA salasanasi mieleiseksi OMAT TIEDOT osiosta, niin muistat sen missä ikinä kuljetkin. 
Voit varata tunteja jopa 7 vrk ennen tunnin alkua ja viimeistään 15 minuuttia ennen tunnin alkua. Järjestelmässä voi olla yhtäaikaisesti max. 5 varausta 
Jos et pääse varaamallesi tunnille, voit peruuttaa varauksesi varausjärjestelmän kautta viimeistään tuntia ennen tunnin alkua. Tämän jälkeen voit soittaa peruutuksen vastaanottoon. Mikäli et peruuta tekemääsi varaustasi, aiheuttaa se varausoikeutesi väliaikaisen peruuttamisen.

Tule aina ajoissa paikalle, mikäli olet tulossa ryhmäliikuntaaan. Tule viimeistään 5 minuuttia ennen tunnin alkua, koska silloin vapautamme ennakkovaraukset muiden käyttöön. 

Vekaraparkki 

Vekaraparkki on lasten paikka, jossa on monenlaisia virikkeitä. Täältä löydät piirustusvälineet ja muuta puuhailtavaa. Parkki on tarkoitettu kaiken ikäisille lapsille. Maksimiaika ohjattuun parkiaikaan  on 90 minuuttia. Kunnonsali tarjoaa Vekaraparkin ohjauspalvelun veloituksetta kanta-asiakkaille. Muille herkku kustantaa 5 euroa per lapsi. Vekaraparkin paikat varataan saman varausjärjestelmän kautta kuin ryhmäliikunnat. Varaukset Vekaraparkkiin tehdään viimeistään edellisenä päivänä ennen tarvetta. Näin voimme varautua oikealla Parkkipirkkojen resurssilla tulevaan päivään.

Vekaraparkkia voi hyödyntää mainiosti myös imetysikäisen syöttämisessä!

Kuopiossa voit varata parkkipirkon seuraaville ajoille maanantaista torstaihin klo 15:30-17:00, 17:00-18:30 ja 18:30-20.00. Perjantaisin klo 15.30-17.00 ja 17.00-18.00. Lauantaisin varausajat ovat klo 9:00-10:30, 10:30-13:00. Jos tuntisi on esim. 16:40-17:40, tulee sinun varata lapsellesi paikka klo 15:30-17:00 ja 17:00-18:30 oleviin hoitoaikoihin.

Varkaudessa varattavat ajat ovat maanantaista torstaihin klo 16:00-17:30, 17:30-19:00 ja 19:00-20:00. Perjantain klo 16:00-18:00. 

HUOMIO. Lasten paikka on aina Vekaraparkissa. Lapset ovat vekaraparkissa vanhempien vastuulla silloin kun ohjaaja ei ole paikalla. Muistetaan siivota leikit pois, näin kaikilla on kivempaa. Lisätietoja saat Kunnonsalin vastaanotosta, puh (017) 552 3322.