Kunnonsali

TASAPAINOA JA KEHONHALLINTAA

BODYBALANCE
Rauhallinen kehonhallinta- ja huoltotunti. Tunti koostuu tasapaino-, liikkuvuus-, voima-, venytys- ja rentoutusharjoituksista. Tällä harjoitusmuodolla saat lisää voimaa, notkeutta ja ryhtiä. Sopii kaikenkuntoisille ja lähes kaikille.

KUNNONHUOLTO
Kunnonhuolto on kehonhuoltoa parhaimmillaan! Tavoitteena on keskittyä kehon ja mielen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin sekä antaa jokaiselle liikkujalle työkaluja myös itsenäiseen kehonhuoltoon. Jokainen tunti on erilainen, joilla hyödynämme mm. Pilates-menetelmää, Foam Rollereita, venyttelytekniikoita ja rentoutusharjoituksia. Tunneilla pääset harjoituttamaan kehonhallintaa, liikkuvuutta, voimaa ja notkeutta osana monipuolista harjoittelua. Sopii kaikille!

SENIORICIRCUIT
Turvallisia ja tehokkaita harjoitteita joissa keskitytään asentoa ylläpitävien lihasten ja tasapainoaistien treenaamiseen. Harjoitusvälinena käytetään Kinesis laitteita, tasapainolautoja, nyrkkeilysäkkejä ja kestävyyskuntoa parantavia laitteita (kävelymattoja, soutulaitteita, kuntopyöriä jne.) Tällä tunnilla on huippu meininki ja tähän saa osallistua vaikkei ihan seniori- ikäinen olisikaan ;-)

CORE
Core tunti on keskivartalon vahvuuteen, liikkuvuuteen ja hallintaan tähtäävä monipuolinen tunti, jonka tarkoituksena on kehittää kehoa kokonaisuutena.

BLACKROLL
Blackroll on kehonhuoltotunti, jossa keskitytään lihaskalvojen avaamiseen ja koko kehon rentouttamiseen Blackroll-rullia apunä käyttäen. Tunti sopii kaikille!

FLOW JOOGA
on dynaaminen tunti, joka pitää sisällään haastavia lihaskunto-osioita. Flow Joogassa kehon liikkeet yhdistyvät toisiinsa hengityksen johdattamana. Tunnit synnyttävät lämpöä kehossa, kehittävät voimaa, kestävyyttä ja joustavuutta. Olo tunnin jälkeen on usein energisoitunut, vapautunut ja inspiroitunut. Tule hikoilemaan ja kokemaan nautinnollinen hyvän olon tunne!

YIN-JOOGA
edustaa staattista joogatyyliä, jossa lihaksien sijaan venytetään sidekudoksia ja ligamentteja. Pitkäkestoiset asennot, joissa viivytään useita minuutteja edistävät sidekudosalueitten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Sidekudosta on kehossamme joka puolella, erityisen paljon sitä on lantion ja alaselän alueella. Yin-joogalla on myös hermostoa rauhoittava vaikutus. Tunnit sopivat erinomaisesti ihan kaikille, niin nuorille kuin vanhemmille, kankeille kuin joustaville, pienille kuin suuremmille ja niin vasta-alkajille kuin pitkään jooganneillekin.

LEMPEÄ JOOGA
Lempeässä joogassa teemme pehmeästi kehoa avaavia ja vahvistavia asanoita hengityksen rytmittäessä liikettä. Tällä iltatunnilla keskitymme selän hyvinvointiin. Opimme kehon kuuntelun kautta löytämään jokaiselle oikeat asanoiden linjaukset.

ENERGIAA, VAUHTIA JA VOIMAA

BODYATTACK 
Tehokas, koko kehon kiinteytykseen tähtäävä intervallitunti.

BODYCOMBAT
Taistelulajeihin pohjautuva tunti, jonka liikkeissä näkyy mm. karate, kung-fu ja thaiboxing. Tunti haastaa monipuolisesti koko kehon! Soveltuu erinomaisesti niska-hartiaseudun ongelmista kärsiville.

BODYPUMP
Monipuolinen kestovoimatunti, jossa käytetään apuvälineinä tankoa, levypainoja ja step-lautaa. Jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan valitsemalla itselleen sopivat painot 2-42 kilon väliltä. Sopii sekä liikuntaharrastusta aloitteleville että kokeneille kuntoilijoille.

BODYSTEP
Aerobista kuntoa kohottava tunti. Siinä askelletaan step-laudalle, jonka korkeutta voidaan säätää. Iloinen ja menevä musiikki yhdistettynä yksinkertaisiin ja sporttisiin askelyhdistelmiin nostaa sykkeen helposti huippulukemiin. BODYSTEP® on hikinen ja hauska treeni kaikentasoisille kuntoilijoille!

CXWORX
Tämä tunti haastaa puolessa tunnissa koko kehon. Tuttuja elementtejä kiertoharjoittelusta sekä pilateksesta. Ei taatusti jätä ketään kylmäksi. Soveltuu erinomaisesti niin miehille kuin naisillekin.

GRIT
GRIT on uusin LesMillsin lisensoimista ryhmäliikuntalajeista. Se on suunniteltu modernille treenaajille, sekä niille, jotka pitävät korkeamman intensiteetin treeneistä. Les Millsin GRIT käsittää kolme erilaista 30-minuutin huipputehokasta intervallitreeniä. GRIT on kokonaisvaltainen kehon muokkaaja ja kuntoharjoitus, joka pistää kalorit palamaan erittäin tehokkaasti. GRIT keskittyy äärimmäisen nopeaan ja tehokkaaseen toimintaan, jotta sinun voimasi, nopeutesi, ketteryytesi ja atleettisuutesi nousisi aivan uudelle tasolle.

KAHVAKUULA
Erityisesti keskivartalon syviä lihaksia ja koordinaatiota kehittävä treeni. Rauhallisella ja tasapainottavalla menetelmällä saat lisää voimaa, kestävyyttä, ryhtiä, liikkuvuutta ja kiinteyttä.

KUNNONCROSS
Tunnilla harjoitellaan monipuolisesti kehon omalla painolla ja erilaisia välineitä apuna käyttäen. Kokonaisvaltaiset liikkeet parantavat keskivartalon hallintaa,lihasvoimaa sekä tasapainoa. Sisältää elementtejä crossfitistä, kahvakuulailusta.

KUNTONYRKKEILY
Erityisesti niska- ja hartia-alueen jäykkyyttä ehkäisevä monipuolinen ja hauska tunti, jossa käydään läpi tekniikkaa nyrkkeilyasennosta liikkumiseen ja väistöistä iskuihin kuntopiiriä unohtamatta. Sopii kaikille.

RVP (reisi-peppu-vatsa)
Tunti sisältää tehokkaita lihaskuntoliikkeitä vatsalle, pakaroille ja reisille. Ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja, sopii siis kaikille.

KESTÄVYYTTÄ


SISÄPYÖRÄILY-SPINNING on sisäpyöräilyä mukaansa tempaavan musiikin
tahtiin. Noh, ainakin musiikin tahtiin;-) Ammattitaitoiset ohjaajamme tarjoavat pyöräilykokemuksen. Samalla kestävyyskunto ja alaraajojen voima kehittyy ja rasva palaa. Spinning soveltuu lähes kaikille! Tunti vastaa 15-20 kilometrin pyöräilyä vaihtelevassa maastossa. Nam!

TASO I Toimii mainiosti ensikosketuksena sisäpyöräilyyn. Tämä herkku toimii myös palauttavana treeninä, joka viimeistelee tehokkaan ja järkevän harjoittelun. Tunneilla vuorottelevat lyhyet rasitus- ja palautusjaksot.

TASO II Parantaat tehokkaasti aerobista kuntoa. Suurin osa hyödyllisestä harjoittelusta tulisi koostaa näistä tunneista. Pärjäät tunnilla mainiosti vähäisemmälläkin pyöräilykokemuksella. Tunti koostuu tehokkaista rasitusjaksoista, joita seuraavat palautusjaksot.

TASO III  Nämä ovat erittäin kehittäviä tunteja jolloin seuraaville päiville kannattaa suunnitella palauttavaa harjoittelua. Tunti ei kuitenkaan ole mahdoton suorittaa, joten rohkeasti mukaan vaan. Tunnilla vuorottelevat pitemmät rasitusjaksot ja lyhyehköt palautukset.


TUNTIVARAUKSIEN TEKEMINEN KANTA-ASIAKKAILLA!
Ennen kun teet ensimmäisen varauksesi tutustu alla oleviin vinkkeihin, jotka helpottavat varauksen tekoa.

Ennakkovarausjärjästelmän käyttö ja varaaminen sen kautta on mainio kanta-asiakasetu. Pyydä omat tunnuksesi vastaanotosta. Ennakkovarauksen teko ei ole kuitenkaan välttämätöntä. Voit siis saapua tunnille ilman varausta, saapumalla ajoissa paikalle. Varauksen tekeminen on kuitenkin helppoa ja kätevää. Tehtyäsi varauksen järjestelmään, varmistat paikan tunnilta sekä saat tuntia koskevista muutoksista tiedon tekstiviestinä puhelimeesi.

Voit tehdä kanta-asiakkaana puhelinvarauksen ystäväsi puolesta, kun tuot hänet mukanasi tutustumaan Kunnonsalille ja haluat varmistaa hänelle paikan samaan jumppaan. Voit tuoda tutustujia mukanasi vaikka joka kerta salilla käydessäsi. Yksi ja sama ihminen kerran ja vastaanoton aukioloaikoina. Tuo yksi ihminen kerrallaan vaikka koko maailma tutustumaan Kunnonsalille ;-)

Kirjautuessasi ensimmäisen kerran järjestelmään, tarkista ensin omat tietosi. Mikäli tiedoissasi on korjattavaa, lähetä oikeat tiedot sähköpostitse osoitteeseen kuopio(at)kunnonsali.fi. 

VAIHDA salasanasi mieleiseksi OMAT TIEDOT osiosta, niin muistat sen missä ikinä kuljetkin. 
Voit varata tunteja jopa 7 vrk ennen tunnin alkua ja viimeistään 15 minuuttia ennen tunnin alkua. Järjestelmässä voi olla yhtäaikaisesti max. 5 varausta 
Jos et pääse varaamallesi tunnille, voit peruuttaa varauksesi varausjärjestelmän kautta viimeistään tuntia ennen tunnin alkua. Tämän jälkeen voit soittaa peruutuksen vastaanottoon. Mikäli et peruuta tekemääsi varaustasi, aiheuttaa se varausoikeutesi väliaikaisen peruuttamisen.

Tule aina ajoissa paikalle, mikäli olet tulossa ryhmäliikuntaaan. Tule viimeistään 5 minuuttia ennen tunnin alkua, koska silloin vapautamme ennakkovaraukset muiden käyttöön. 

Vekaraparkki 

Vekaraparkki on lasten paikka, jossa on monenlaisia virikkeitä. Täältä löydät piirustusvälineet ja muuta puuhailtavaa. Parkki on tarkoitettu kaiken ikäisille lapsille. Maksimiaika ohjattuun parkiaikaan  on 90 minuuttia. Kunnonsali tarjoaa Vekaraparkin ohjauspalvelun veloituksetta kanta-asiakkaille. Muille herkku kustantaa 5 euroa per lapsi. Vekaraparkin paikat varataan saman varausjärjestelmän kautta kuin ryhmäliikunnat. Varaukset Vekaraparkkiin tehdään viimeistään edellisenä päivänä ennen tarvetta. Näin voimme varautua oikealla Parkkipirkkojen resurssilla tulevaan päivään.

Vekaraparkkia voi hyödyntää mainiosti myös imetysikäisen syöttämisessä!

Kuopiossa voit varata parkkipirkon seuraaville ajoille maanantaista torstaihin klo 15:30-17:00, 17:00-18:30 ja 18:30-20.00. Perjantaisin klo 15.30-17.00 ja 17.00-18.00. Lauantaisin varausajat ovat klo 9:00-10:30, 10:30-13:00. Jos tuntisi on esim. 16:40-17:40, tulee sinun varata lapsellesi paikka klo 15:30-17:00 ja 17:00-18:30 oleviin hoitoaikoihin.

Varkaudessa varattavat ajat ovat maanantaista torstaihin klo 16:00-17:30, 17:30-19:00 ja 19:00-20:00. Perjantain klo 16:00-18:00. 

HUOMIO. Lasten paikka on aina Vekaraparkissa. Lapset ovat vekaraparkissa vanhempien vastuulla silloin kun ohjaaja ei ole paikalla. Muistetaan siivota leikit pois, näin kaikilla on kivempaa. Lisätietoja saat Kunnonsalin vastaanotosta, puh (017) 552 3322.